Autor: Marzenna Czarnocka
Dodano: 29 listopada 2021
Przepisy pozwalają na łączenie w oddziałach specjalnych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Najważniejsze jest, aby uczniowie realizujący obowiązek edukacji w oddziale specjalnym korzystali z indywidualizacji nauczania. Tę zapewnia prawidłowo opracowany IPET oraz dostęp do edukacji zgodnej z potrzebami. Jeżeli potrzeby ucznia zostaną zaspokojone w oddziale łączonym, nie ma przeszkód, aby zorganizować. Należy jednak pamiętać o kilku zasadach, dotyczących tworzenia klas łączonych. Przeczytaj artykuł i sprawdź, jak przepisy regulują łączenie uczniów w różnym wieku w oddziale specjalnym. Dowiedz się, jak stosować je w odniesieniu do szkoły ogólnodostępnej z oddziałami specjalnymi.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak łączenie uczniów w różnym wieku w oddziale specjalnym regulują przepisy dotyczące kształcenia uczniów z niepełnosprawnością
- O czym pamiętać dobierając uczniów z niepełnosprawnością intelektualną do oddziału
- Kiedy uczniowie w różnym wieku nie mogą być przypisani do jednego oddziału
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 29 listopada 2021
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.