Organizacja indywidualnego nauczania budzi wiele pytań i wątpliwości. Szczególnie istotnym wyzwaniem jest pogodzenie ograniczonej liczby godzin dydaktycznych, które są przeznaczone na indywidualne nauczanie, z koniecznością realizacji pełnej podstawy programowej. efektywnie planować realizację takich zajęć w ramach indywidualnego nauczania, uwzględniając wymagania prawne oraz potrzeby ucznia? Jakie rozwiązania umożliwiają zachowanie równowagi pomiędzy wymogami formalnymi a praktycznymi ograniczeniami?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest indywidualne nauczanie i kiedy się je organizuje?
- Jak pogodzić ograniczoną liczbę godzin z realizacją podstawy programowej?
- Czy w indywidualnym nauczaniu muszą być realizowane wszystkie przedmioty?
- Jak nauczyciel powinien dostosować treści nauczania do możliwości ucznia?
- Jakie narzędzia mogą pomóc w indywidualnym nauczaniu?
Pozostało jeszcze 79% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń
Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.