Przepisy ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty stanowią, że śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala wychowawca oddziału po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia. Nie ma jednak regulacji wskazujących, w jaki sposób zasięgać opinii uczniów. Dowiedz się, jakie działania może podjąć wychowawca, aby spełnić obowiązek ustawowy.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy wychowawca musi zasięgać opinii uczniów przed ustaleniem oceny zachowania?
- Które przepisy regulują obowiązek zasięgania opinii uczniów dotyczącej oceny zachowania?
- W jaki sposób zbierać opinie uczniów, jeżeli statut szkoły nie określa procedury?
- Jakie metody zbierania opinii uczniów są najbardziej efektywne i dlaczego?
- Na co powinien zwrócić uwagę wychowawca, moderując proces opiniowania?
Pozostało jeszcze 79% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.