Rozpoczęły się prekonsultacje Polityki cyfrowej transformacji edukacji w Polsce

Dodano: 13 listopada 2023
Rozpoczęły się prekonsultacje Polityki cyfrowej transformacji edukacji w Polsce

W dniu 9 listopada 2023 r. rozpoczęły się prekonsultacje Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji w Polsce (PCTE). Wszystkie zgłoszone uwagi i sugestie zostaną przekazane zespołowi, który na kolejnym etapie prac przeanalizuje propozycje i dokona ewentualnej modyfikacji projektu polityki. Na merytoryczne opinie czekamy do 28 listopada. Prekonsultacje to efekt planowanego wprowadzenia polityki cyfrowej transformacji edukacji w Polsce.

Prekonsutacje Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji w Polsce: od 9 do 28 listopada 2023 r.

Zespół Centrum Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie Edukacji i Nauki stworzył propozycję strategicznej polityki cyfrowej transformacji w obszarze edukacji. Dokument obejmuje przemyślane interwencje państwa, sugeruje wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w polskich szkołach i placówkach edukacyjnych – od przedszkoli, przez szkoły, po uczelnie – oraz proponuje działania mające na celu przeciwdziałanie negatywnym skutkom korzystania z technologii, takim jak: zagrożenia cybernetyczne, dezinformacja czy uzależnienie cyfrowe.

Wizja cyfryzacji została rozłożona na kilka perspektyw czasowych, krótkookresową (do roku 2025), średniookresową (do roku 2030) oraz długookresową (po 2030).

Dlaczego opracowano PCE?

Potrzeba powstania PCTE wynika z braku jednego kompleksowego dokumentu koordynującego cele i działania w obszarze cyfrowej transformacji edukacji. Działania opisane w tekście, prowadzące do założonych celów, pozwolą na koordynację, planowanie i ewaluację zadań na poziomie centralnym, regionalnym czy lokalnym. PCTE wyznacza partnerom strategicznym cele, do których powinny dążyć wszystkie podmioty działające w obszarze edukacji.

Dokument powstał w Centrum Transformacji Cyfrowej Ministerstwa Edukacji i Nauki pod kierunkiem pełnomocnika Ministra Edukacji i Nauki do spraw transformacji cyfrowej przy współudziale:

  • Rady ds. Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych w Systemach Oświaty oraz Szkolnictwa Wyższego i Nauki;
  • Instytutu Badań Edukacyjnych - Centrum Cyfryzacji Edukacji i Nauki.
Uwagi merytoryczne oraz opinie można wysyłać do 28 listopada 2023 r.

Polityka cyfrowej transformacji edukacji w Polsce

Przygotowanie projektu polityki wynika z potrzeby posiadania jednego spójnego i kompleksowego dokumentu, który koordynowałby cele i działania związane z cyfrową transformacją edukacji. Opisane w tekście działania, które mają przyczynić się do osiągnięcia założonych celów, umożliwią współpracę, planowanie oraz ocenę działań na poziomie centralnym, regionalnym i lokalnym. PCTE określa cele strategiczne, do których wszystkie podmioty zaangażowane w działania w obszarze edukacji, powinny dążyć.

Źródło: strona internetowa Ministerstwa Edukacji i Nauki

Tematyka

Sprawdź inne serwisy