Nowy tekst jednolity rozporządzenia w sprawie minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli

Dodano: 13 listopada 2026
Nowy tekst jednolity rozporządzenia w sprawie minimalnych stawek wynagrodzenia nauczycieli_AI

W Dzienniku Ustaw ogłoszono tekst jednolity rozporządzenia dotyczącego minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, dodatków oraz wynagradzania za pracę w dni wolne. Sprawdź, co się zmieniło.

10 listopada 2026 r. w Dzienniku Ustaw ogłoszono jednolity tekst rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.

Minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli – nowy tekst jednolity uwzględnia podwyżki dla nauczycieli

Publikacja obwieszczenia ma charakter porządkujący – integruje dotychczasowe przepisy z nowelizacjami wprowadzonymi w latach 2025 i 2026 (w tym m.in. zmiany wynikające z rozporządzeń z 18 marca 2025 r. oraz 18 marca 2026 r.). Dokument uwzględnia aktualne stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego obowiązujące od 1 stycznia 2026 r., które dla nauczycieli z magisterium i przygotowaniem pedagogicznym wynoszą odpowiednio: 5308 zł (początkujący), 5469 zł (mianowany) oraz 6397 zł (dyplomowany).

Tekst jednolity wszedł w życie z dniem ogłoszenia, tj. 10 listopada 2026 r., scalając dotychczasowy stan prawny w celu ułatwienia stosowania przepisów płacowych w placówkach oświatowych.

Przeczytaj również:

Tematyka

Sprawdź inne serwisy