MEN uruchamia telefoniczną linię wsparcia dla uczniów, rodziców i nauczycieli z terenów dotkniętych powodzią

Dodano: 18 września 2024
MEN uruchamia telefoniczną linia wsparcia dla uczniów, rodziców, nauczycieli z terenów dotkniętych powodzią

W związku z koniecznością udzielania wsparcia psychologicznego dzieciom i młodzieży, ich rodzinom oraz nauczycielom, MEN informuje o kolejnych działaniach pomocowych dla ofiar powodzi. Oprócz telefonicznej linii wsparcia przygotowano wskazówki dla nauczycieli i rodziców uczniów jak wspierać dzieci, by nie potęgować lęku oraz na jakie zachowania uczniów zwracać szczególną uwagę.

Telefoniczna linia to wsparcie dla uczniów, rodziców i nauczycieli w sytuacji kryzysowej związanej z powodzią

Nauczyciele powinni rozmawiać z uczniami w sposób, który nie potęguje ich lęków, jednocześnie umożliwiając im wyrażenie emocji. Kluczowe jest przedstawienie sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach oraz uważna obserwacja, czy dziecko lub jego rodzina nie potrzebują dodatkowego wsparcia.

Telefoniczną linię wsparcia dla nauczycieli, uczniów, rodziców ze szkół i placówek oświatowych z terenów dotkniętych powodzią uruchomiono w środę 18 września.

Terminy dyżurów

Numer telefonu

Specjalista

  • 18.09.2024 (środa) godz. 8.00-20.0

  • 19.09.2024 (czwartek) godz. 17.00-20.00

  • 20.09.2024 (piątek) godz. 15.00-20.00

723 245 220

Izabela Podsiadło-Dacewicz
interwentka kryzysowa, psychotraumatolożka

  • 18.09.2024 (środa) godz. 13.00 - 15.00

  • 19.09.2024 (czwartek) 19.00 - 21.00

  • 20.09.2024 (piątek) 10.00 - 12.00

885 523 871

Agnieszka Kowalczyk
doradczyni metodyczna w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

  • 18.09.2024 (środa) godz. 9.00 - 11.00

  • 19.09.2024 (czwartek) godz. 16.00 - 18.00

  • 20.09.2024 (piątek) godz. 9.00 - 11.00

885 531 744

Urszula Klimkowicz
doradczyni metodyczna w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

  • 18.09.2024 (środa) godz. 17.00 - 19.00

  • 19.09.2024 (czwartek) godz. 18.00 - 20.00

  • 20.09.2024 (piątek) godz. 12.00 - 14.00

723 248 828

Anna Kędzierska
doradczyni metodyczna w zakresie pomocy psychologicznej

  • 18.09.2024 (środa) godz. 8.00 - 10.00

  • 19.09.2024 (czwartek) godz. 8.00 - 10.00

  • 20.09.2024 (piątek) godz. 14.00 - 16.00

885 531 748

Aneta Sokołowska
doradczyni metodyczna w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

  • 18.09.2024 (środa) godz. 13.00 - 15.00

  • 19.09.2024 (czwartek) godz. 17.00 - 19.00

  • 20.09.2024 (piątek) godz. 8.00 - 10.00

885 845 588

Anna Zych
doradczyni metodyczna w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Jak wspierać uczniów w sytuacji kryzysowej – wskazówki MEN

Ważne, by uczniowie rozumieli sytuację i swoje emocje. Nauczyciele i rodzice powinni rozmawiać z uczniami o emocjach.W czasie powodzi dzieci i młodzież mogą odczuwać:

  • strach o własne bezpieczeństwo, o rodzinę, o przyszłość,

  • złość z powodu zniszczeń i strat,

  • smutek z powodu strat materialnych i emocjonalnych,

  • zamieszanie wynikające z nagłych zmian – konieczności opuszczenia domu i przerwania codziennych zajęć.

Dzieci i młodzież powinni wiedzieć, że:

  • to normalne, że w sytuacji klęski żywiołowej i po niej mogą czuć się przytłoczeni,

  • to ważne, by rozmawiali o swoich emocjach z bliskimi, nauczycielami lub specjalistami,

  • pomaganie innym w trudnych chwilach daje poczucie sensu i siły,

  • w takich sytuacjach nie są sami – wsparcie dorosłych może być bardzo pomocne.

Opisane działania przygotowało Ministerstwo Edukacji Narodowej, we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych (IBE), Ośrodkiem Rozwoju Edukacji (ORE) oraz Wojewódzkim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES).

Tematyka

Sprawdź inne serwisy