Zagadnienia związane z edukacją klimatyczną mają pojawiać się na każdym przedmiocie w nowej podstawie programowej – poinformowała wiceminister edukacji podczas poniedziałkowej konferencji. Sprawdź, jakie prace zaplanowano dla powołanego w grudniu zespołu do spraw edukacji klimatycznej.
Podczas poniedziałkowej konferencji wiceminister Joanna Mucha poinformowała o celach zespołu ds. edukacji klimatycznej. W skład zespołu wchodzi 36 specjalistów z różnych dziedzin. Są wśród nich przedstawiciele organizacji klimatycznych, świata nauki, samorządów, a także nauczyciele. W zebraniach zespołu, z głosem doradczym, mogą uczestniczyć osoby zaproszone oraz przedstawiciele organizacji młodzieżowych działających na rzecz klimatu w Polsce.
Zespół ma wspierać MEN w tworzeniu nowej podstawy programowej. Resort edukacji nie planuje nowego przedmiotu z zakresu edukacji klimatycznej. Natomiast zagadnienia z tego zakresu mają byćobecne na każdym etapie kształcenia i pojawia
się w różnych przedmiotach.
Edukacja klimatyczno-środowiskowa ma być holistyczna, interdyscyplinarna i ponadprzedmiotowa, a jednocześnie osadzona w kontekście lokalnym, tak by dawała uczniom poczucie sprawczości.
Zespół do spraw edukacji klimatycznej ma za zadanie przygotować propozycje rozwiązań w zakresie edukacji klimatycznej w szkołach, w szczególności w obszarach dotyczących:
podstawy programowej kształcenia ogólnego,
infrastruktury szkolnej,
współpracy z organizacjami pozarządowymi,
szkolenia i przygotowania kadry pedagogicznej,
współpracy z rodzicami uczniów.