W jakim wieku diagnozuje się niepełnosprawność intelektualną

Marta Wysocka

Autor: Marta Wysocka

Dodano: 4 marca 2025
  W jakim wieku diagnozuje się niepełnosprawność intelektualną

Niepełnosprawność intelektualna jest najczęściej diagnozowana w wieku szkolnym, ale jej pierwsze objawy mogą być widoczne już we wczesnym dzieciństwie. Wczesne rozpoznanie trudności i skierowanie dziecka na odpowiednią diagnozę może znacząco wpłynąć na jego dalszy rozwój oraz możliwości edukacyjne. W artykule wyjaśniamy, w jakim wieku diagnozuje się niepełnosprawność intelektualną, w jaki sposób ocenia się poziom inteligencji (IQ – Intelligence Quotient), jakie objawy mogą wskazywać na jej występowanie oraz gdzie należy skierować rodziców, jeśli pojawią się podejrzenia dotyczące rozwoju dziecka.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • W jakim wieku najczęściej diagnozuje się niepełnosprawność intelektualną?
  • Jakie objawy mogą wskazywać na niepełnosprawność intelektualną w różnych etapach rozwoju dziecka?
  • Jak przebiega proces diagnozy niepełnosprawności intelektualnej i jakie podmioty się nim zajmują?
  • Jakie kroki powinien podjąć nauczyciel, jeśli zauważy objawy sugerujące niepełnosprawność intelektualną u ucznia?
  • Kto może złożyć wniosek o diagnozę i wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 4 marca 2025

Autor: Marta Wysocka

Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy