
Niepełnosprawność intelektualna jest najczęściej diagnozowana w wieku szkolnym, ale jej pierwsze objawy mogą być widoczne już we wczesnym dzieciństwie. Wczesne rozpoznanie trudności i skierowanie dziecka na odpowiednią diagnozę może znacząco wpłynąć na jego dalszy rozwój oraz możliwości edukacyjne. W artykule wyjaśniamy, w jakim wieku diagnozuje się niepełnosprawność intelektualną, w jaki sposób ocenia się poziom inteligencji (IQ – Intelligence Quotient), jakie objawy mogą wskazywać na jej występowanie oraz gdzie należy skierować rodziców, jeśli pojawią się podejrzenia dotyczące rozwoju dziecka.
 
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- W jakim wieku najczęściej diagnozuje się niepełnosprawność intelektualną?
 
- Jakie objawy mogą wskazywać na niepełnosprawność intelektualną w różnych etapach rozwoju dziecka?
 
- Jak przebiega proces diagnozy niepełnosprawności intelektualnej i jakie podmioty się nim zajmują?
 
- Jakie kroki powinien podjąć nauczyciel, jeśli zauważy objawy sugerujące niepełnosprawność intelektualną u ucznia?
 
- Kto może złożyć wniosek o diagnozę i wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?
 
 Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
 
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
 
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
 
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
 
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
 
 
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
 
 
 
 Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.