Zdarza się, że rodzice ucznia posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej chcą formalnego „wycofania” tego dokumentu, zwłaszcza, gdy nie widzą już potrzeby dalszego korzystania z pomocy. W artykule wyjaśniamy, jak należy postępować w takiej sytuacji, czy możliwe jest zwrócenie opinii, czy raczej pozostaje ona w dokumentacji szkoły oraz jakie działania mogą podjąć rodzice i szkoła, jeśli wsparcie przestaje być potrzebne.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy można wycofać opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej?
- Co powinna zrobić szkoła, jeśli uczeń nie wymaga już pomocy?
- Jakie prawa mają rodzice w zakresie rezygnacji z form wsparcia?
- Czy szkoła musi realizować zalecenia zawarte w opinii?
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń
Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.