Działania podejmowane wobec dziecka objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną nie zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty. Zjawisko to ujawnia się szczególnie w bieżącym roku szkolnym, kiedy nauczyciele i specjaliści nie mogą korzystać z wypracowanych i doskonalonych przez lata metod i form pracy. Sprawdź, co można zrobić, kiedy realizowana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna bez efektów, które zakładano.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie czynności podjąć w przypadku stwierdzenia braku efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- W jakim zakresie nauczyciele mogą skorzystać ze wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznej
- Kiedy należy przeprowadzić pogłębioną analizę
- Które czynności podejmowane przez nauczycieli i specjalistów wymagają uprzedniego uzyskania zgody rodziców ucznia
- Czy pomoc psychologiczno-pedagogiczna bez efektów powinna być kontynuowana
Pozostało jeszcze 94% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.