Szkoły i przedszkola mają obowiązek realizowania zaleceń zawartych w opiniach poradni psychologiczno-pedagogicznej. Nie oznacza to jednak, że brak orzeczenia uniemożliwia organizację zajęć specjalistycznych. W artykule wyjaśniamy, kiedy przedszkole i szkoła może zorganizować zajęcia korekcyjno-kompensacyjne mimo braku opinii.
Z artykułu dowiesz się:
- Kto może wystąpić z inicjatywą zorganizowania dla ucznia zajęć specjalistycznych?
- Którzy uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach?
- Co zrobić, aby zorganizować zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla ucznia z trudnościami w uczeniu się?
- Kiedy opinia z poradni jest niezbędna do zorganizowania pomocy w określonej formie?
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.