W codziennej pracy szkoły niejednokrotnie zdarza się, że różne instytucje, w tym poradnie psychologiczno-pedagogiczne, zwracają się z prośbą o sporządzenie opinii na temat ucznia. Taka opinia stanowi ważne źródło informacji w procesie diagnozowania i zaplanowania wsparcia ucznia. O ile prawo oświatowe nakłada na szkoły obowiązek wydania takiej opinii na wniosek poradni lub rodzica, o tyle nie określa zasad jej sporządzania. W artykule wyjaśniamy, jak napisać taką opinię zgodnie z obowiązującymi przepisami i najlepszymi praktykami.
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne są zobowiązane do podejmowania działań w zakresie wsparcia psychologicznego, pedagogicznego, a także do przeprowadzania diagnozy problemów uczniów. Szkoła jest miejscem, w którym uczeń spędza dużą część swojego czasu, dlatego nauczyciele mogą dostarczyć rzetelnych informacji o jego funkcjonowaniu w różnych aspektach – edukacyjnym, społecznym i emocjonalnym.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jaka jest podstawa prawna sporządzania opinii o uczniu dla poradni psychologiczno-pedagogicznej?
- Jakie informacje powinna zawierać rzetelna opinia o uczniu?
- Kto powinien napisać opinię do poradni?
- Jak krok po kroku przygotować opinię zgodnie z najlepszymi praktykami?
- Jakie błędy najczęściej popełniają nauczyciele podczas sporządzania opinii?
- Gdzie można znaleźć wzór opinii o funkcjonowaniu ucznia w szkole?
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się