Ocena funkcjonowania uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w ORW

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 16 lipca 2025
 Ocena funkcjonowania uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w ORW

W ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych nie powołuje się zespołów ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych w ogólnych przepisach oświatowych. Nie oznacza to jednak, że nie dokonuje się tam systematycznej oceny funkcjonowania uczestników zajęć przez zespoły nauczycieli. Przeciwnie – obowiązek taki wynika z odrębnych regulacji i wiąże się z konkretnymi działaniami podejmowanymi przez nauczycieli. Sprawdź, na czym dokładnie polega ta ocena, kto ją przeprowadza i w jakim celu.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy w ORW trzeba organizować zespoły oceniające postępy dwa razy do roku?
  • Na jakiej podstawie prawnej dokonuje się oceny funkcjonowania uczestnika?
  • Jakie działania podejmuje zespół nauczycieli w ORW?
  • Czy w placówce prowadzącej zajęcia dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim obowiązkowe zespoły są ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
  • Kiedy należy modyfikować indywidualny program zajęć?

Pozostało jeszcze 77% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 16 lipca 2025

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy