W ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych nie powołuje się zespołów ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych w ogólnych przepisach oświatowych. Nie oznacza to jednak, że nie dokonuje się tam systematycznej oceny funkcjonowania uczestników zajęć przez zespoły nauczycieli. Przeciwnie – obowiązek taki wynika z odrębnych regulacji i wiąże się z konkretnymi działaniami podejmowanymi przez nauczycieli. Sprawdź, na czym dokładnie polega ta ocena, kto ją przeprowadza i w jakim celu.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy w ORW trzeba organizować zespoły oceniające postępy dwa razy do roku?
- Na jakiej podstawie prawnej dokonuje się oceny funkcjonowania uczestnika?
- Jakie działania podejmuje zespół nauczycieli w ORW?
- Czy w placówce prowadzącej zajęcia dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim obowiązkowe zespoły są ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
- Kiedy należy modyfikować indywidualny program zajęć?
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.