Dzieci autystyczne często są kierowane na zajęcia integracji sensorycznej. Uważa się, że zajęcia integracji sensorycznej wspomaga nabywanie umiejętności szkolnych. Czy słusznie? Poznaj inny punkt widzenia i alternatywę dla SI.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie: Zaburzenia sensoryczne u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
- Dieta sensoryczna. Propozycje aktywności dla osób z ASD
- Karta oceny sensoryczengo funkcjonowania dziecka z ASD
- Przybornik otwartego na sensoryczne potrzeby dzieci nauczyciela wychowania przedszkolnego
- Zaburzenia sensoryczne u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Skrypt
|
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym są zajęcia integracji sensorycznej?
- Jakie alternatywy dla zajęć integracji sensorycznej można zaproponować rodzicom dzieci z autyzmem?
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Tomasz Garstka
Psycholog, absolwent UW, szkoleniowiec w Fundacji Wsparcie i Rozwój, członek Klubu Sceptyków Polskich. Zajmuje się m.in. prowadzeniem szkoleń w zakresie umiejętności psychospołecznych. Autor ponad dwustu artykułów adresowanych do nauczycieli, wychowawców, dyrektorów szkół, psychologów oraz pedagogów.