Wsparcie i pomoc dla ucznia, który się jąka. O pracy z dziećmi z zaburzeniami płynności mowy

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 21 października 2024
Wsparcie i pomoc dla ucznia, który się jąka. O pracy z dziećmi z zaburzeniami płynności mowy

Jąkanie się to nadal obszar badań i refleksji zarówno psychologów, jak i logopedów. Źródła tego problemu nie do końca są rozpoznane. Wiele wskazuje na to, że za jąkaniem stoi cała konstelacja czynników: neurofizjologicznych i psychologicznych. Jąkający się uczeń jest również narażony na ogromne koszty psychologiczne – pojawia się wstyd, lęk, chęć wycofania się z grupy, obawa przed odrzuceniem.  22 października przypada Światowy Dzień Osób Jąkających się – to moment, w którym warto pogłębić wiedzę o tym zaburzeniu.

Z materiału dowiesz się między innymi:

  • Jakie są przyczyny jąkania i jak wpływają na funkcjonowanie ucznia w szkole?
  • Jakie są różnice między rolą logopedy a psychologa w pracy z dzieckiem jąkającym się?
  • Jakie zagrożenia społeczne i emocjonalne niesie jąkanie i dlaczego dziecko może być narażone na wykluczenie?
  • Jak rodzice mogą wspierać dziecko, które się jąka, i czego unikać, by nie pogłębiać problemu?
  • Jakie działania nauczycieli mogą pomóc zwiększyć komfort i bezpieczeństwo dzieci z zaburzeniami płynności mowy w szkole?
  • W jaki sposób budować poczucie bezpieczeństwa i akceptacji u dziecka jąkającego się w środowisku szkolnym?

Pozostało jeszcze 94% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 21 października 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy