Schizofrenia u dzieci i młodzieży. Jak wspierać ucznia z diagnozą w szkolnej codzienności?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 5 października 2023
  Schizofrenia u dzieci i młodzieży. Jak wspierać ucznia z diagnozą w szkolnej codzienności? Schizofrenia dziecięca

Schizofrenia w przypadku dziecka budzi w społeczeństwie silny lęk. Jak będzie funkcjonować młody człowiek, którego obciążyła tak tajemnicza i trudna choroba? Jak rozumieć jego zachowania i potrzeby? Diagnoza schizofrenii jest często dla otoczenia ogromnym szokiem. Czasem objawy pojawiają się powoli i nie od razu dorośli są w stanie na nie odpowiednio zareagować. Jak rozpoznać, że dziecko potrzebuje konsultacji psychiatrycznej? Jak potem zaopiekować się nim w szkole?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest schizofrenia i jakie są jej główne objawy u dzieci i młodzieży?
  • Jakie sygnały, które mogą wskazywać na potrzebę konsultacji ze specjalistą?
  • Jakie inne zaburzenia mogą powodować objawy podobne do schizofrenii?
  • Jakie są etapy rozwoju choroby w przypadku schizofrenii?
  • Jakie trudności w nauce i funkcjonowaniu w szkole mogą napotkać uczniowie z schizofrenią?
  • Jakie działania można podjąć, aby minimalizować ryzyko wykluczenia społecznego ucznia z diagnozą schizofrenii?
  • Jakiego dodatkowego wsparcia może potrzebować uczeń ze schizofrenią w szkole?

Pozostało jeszcze 93% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 5 października 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy