Rozwijanie wyobraźni a gry komputerowe. Wskazówki dla e-nauczyciela

Daria Kownacka

Autor: Daria Kownacka

Dodano: 3 stycznia 2022
Rozwijanie wyobraźni a gry komputerowe. Wskazówki dla e-nauczyciela

 W szkołach dominuje myślenie schematyczne, opierające się głównie na prawidłowym rozwiązaniu zadania, często wskazanym w kluczu. Uczniowie wiedzę czerpią z podręczników, opracowań i internetu. Mają postrzegać otaczający świat przez pryzmat faktów i liczb. Rzadko natomiast wykonują zadania rozwijające wyobraźnię i pobudzające kreatywność. Takie działania podejmują zwykle w domu, w wolnym czasie. Czy rozmawiają o tym z nauczycielami? Rzadko. Tymczasem to właśnie te domowe, dobrowolne aktywności wspaniale rozwijają dziecięcą wyobraźnię. Uczniowie niejako we własnym zakresie wzmacniają kreatywność, uczą rozwiązywania problemów i wychodzenia z opresji. O czym mowa? O grach komputerowych. W artykule wskazano, w jaki sposób gry komputerowe wspierają rozwój dzieci i młodzieży.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • W jaki sposób gry komputerowe wpływają na dziecięcą wyobraźnię i kreatywność
  • Dlaczego wpływ gier komputerowych na rozwój dziecka nie zawsze jest negatywny
  • Jakie korzyści dają poszczególne rodzaje gier komputerowych
  • Które gry komputerowe mogą rozwijać kompetencje społeczne i emocjonalne

Przeczytaj również:

Wykorzystaj scenariusz zajęć:

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 3 stycznia 2022

Autor: Daria Kownacka

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. W trakcie czteroletniej specjalizacji z psychoterapii dzieci i młodzieży w nurcie integracyjnym. Obecnie pracuje na Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci oraz w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy