Jak pomóc nieśmiałemu dziecku, jak pracować z nieśmiałym uczniem?

Dodano: 5 maja 2022
Jak pomóc nieśmiałemu dziecku, jak pracować z nieśmiałym uczniem?

W szkole, obok uczniów, którzy z łatwością nawiązują i utrzymują relacje rówieśnicze, spotykamy również tych, którzy mają problemy z relacjami. Przejawem nieśmiałości są wstydliwość oraz brak pewności siebie i swoich działań. Dziecko z takim problemem, ze względu na zniekształcony obraz własnej osoby i zaniżoną samoocenę często ucieka przed światem. Ten wydaje mu się obcy bowiem niezrozumiały i groźny. W konsekwencji może powodować to zmniejszanie jego aktywności, wycofanie, a nawet izolację. Zauważenie problemu i odpowiednie działania pozwolą uniknąć alienacji i wykluczenia w grupie rówieśniczej. Sprawdź, jak rozpoznać problem ucznia.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Co nauczyciele powinni wiedzieć o pracy z uczniami nieśmiałymi i wycofanymi?
  • W jaki sposób przeprowadzić wywiad z rodzicami i zebrać informacje na temat nieśmiałego ucznia?
  • Jak nauczyciel powinien postępować wobec nieśmiałego ucznia?
  • W jaki sposób mobilizować uczniów wycofanych i wstydliwych  do aktywności?
  • O czym pamiętać podczas rozmowy z nieśmiałym uczniem?
  • Do czego może doprowadzić nieśmiałość ucznia?

Pozostało jeszcze 94% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Tematyka

Sprawdź inne serwisy