Utrwalanie [ś] w wyrazach i w zdaniach. Wyrazy w zdaniach zawierają głoskę [ś], w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ś]. Karta pracy dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej i gimnazjum.
Utrwalanie [ś] w nagłosie, w śródgłosie i w wygłosie, ćwiczenia słuchowe. Karta pracy dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej.
Utrwalanie [ś] w zdaniach. Wyrazy w zdaniach zawierają głoskę [ś], w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ś]. Karta dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej i gimnazjum.
Utrwalanie [ś] w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej i gimnazjum.Wszystkie wyrazy w zdaniach zawierają głoskę [ś], w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ś].
Utrwalanie [ś] w śródgłosie. Wierszyk i łączenie kropek. Karta pracy dla dzieci w klasach 1-3 szkoły podstawowej.
Utrwalanie [ś] w wygłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej.
Utrwalanie [ś] w śródgłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3 szkół podstawowych.
Utrwalanie [ś] w nagłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3. Dziecko odgaduje hasła i wpisuje je poprawnie do krzyżówki. Następnie dziecko koloruje obrazki. Logopeda kontroluje jakość realizacji głoski [ś] i koryguje wymowę w miarę potrzeby. Jeśli dziecko jeszcze nie potrafi pisać, wyrazy do krzyżówki wpisuje logopeda. Jeśli dziecko jeszcze sprawnie nie czyta, logopeda odczytuje hasło, a dziecko je powtarza.
Utrwalanie [ś] w nagłosie – wierszyk i łączenie kropek. Karta pracy dla uczniów klas 1-3.
Utrwalanie [ś] w wyrazach. Karta pracy dla uczniów klas 7 (i 8) szkoły podstawowej oraz gimnazjum. Wszystkie wyrazy użyte w krzyżówce oraz rozwiązanie zawierają głoskę [ś], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ś].
Utrwalanie [ś] w zdaniach. Karta pracy dla uczniów klas 4-7 szkoły podstawowej i gimnazjum. Wszystkie wyrazy w ćwiczeniu zawierają głoskę [ś], w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest nazwanie obrazków z prawidłową artykulacją [ś], odgadnięcie rebusów, zapisanie i poprawne odczytanie zdań, które powstały.
Utrwalanie [ś] w wyrazach, związkach wyrazowych i w zdaniach. Karta pracy dla uczniów klas 4-7 szkoły podstawowej i gimnazjum. Wszystkie wyrazy w związkach wyrazowych zawierają głoskę [ś], w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. „Zaszyfrowane wyrazy” powstały przez przestawienie sylab. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wyrazów, odkrycie zasady odczytywania szyfru, rozszyfrowanie i połączenie wyrazów w pary tworzące związki wyrazowe i uzupełnienie nimi podanych zdań.
Utrwalanie [ś] w wyrazach. Karta pracy dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej. Wszystkie wyrazy użyte w wykreślance oraz rozwiązanie zawierają głoskę [ś], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r]. Materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ś].
Utrwalanie [ś] w nagłosie i w śródgłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3. Prosimy dziecko o wymawianie sylab i rysowanie linii obrazujących ruch podczas polewania śliwek śmietaną – śla, śle, ślo, ślu, śli. Prosimy dziecko o powtarzanie zdań z głoską [ś].
Utrwalanie [ś] w nagłosie i w śródgłosie. Karta pracy dla uczniów klas 1-3. Prosimy dziecko o wymawianie sylab i rysowanie linii obrazujących ruch podczas nalewania maślanki do wiśni – aśla, eśle, oślo, uślu, iśli. Prosimy dziecko o powtarzanie zdań z głoską [ś].
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.