Utrwalanie „ć” w wyrazach i zdaniach. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest nazwanie obrazków z prawidłową artykulacją [ć], odgadnięcie rebusów, zapisanie i poprawne odczytanie zdań, które powstały.
Utrwalanie [ć] w wyrazach.Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych. Wszystkie wyrazy użyte w krzyżówce oraz rozwiązanie zawierają głoskę [ć], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ć] w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie „zaszyfrowanych zdań”, odkrycie zasady odczytywania „szyfru”, rozszyfrowanie, zapisanie i odczytanie zdań.
Utrwalanie [ć] w śródgłosie. Wierszyk i łączenie kropek. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane, ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych.
Utrwalanie [ć] w nagłosie i śródgłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r] Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Dziecko czyta lub powtarza rymowankę i udaje, że gniecie ciasto dwiema rękami.
Utrwalanie [ć] w nagłosie, w śródgłosie i w wygłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Logopeda prosi, aby dziecko obejrzało obrazki i powiedziało, co one przedstawiają. Następnie prosi dziecko, aby połączyło w pary podobne przedmioty różnej wielkości.
Utrwalanie [ć] w wyrazach i w zdaniach. Karta dla uczniów klas 6–8- szkół podstawowych (i gimnazjum). Wszystkie wyrazy użyte w wykreślance oraz rozwiązanie zawierają głoskę [ć], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [r] i [s, z, c]. Rymowanka. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Tekst można wykorzystać do utrwalania [r] dla ucznia, który nie ma problemu z artykulacją [s, z, c, dz], lub do utrwalania [s, z, c] dla ucznia, który nie ma problemu z artykulacją [r]. W ćwiczeniu nie występują głoski [sz, ż, cz, dż].
Utrwalanie [ć] w wyrazach. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Dziecko odgaduje hasła i wpisuje poprawnie wymówione wyrazy do diagramu.
Utrwalanie [s, z, c] w połączeniu z samogłoskami i w grupach spółgłoskowych. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ć] w sylabach, wyrazach i w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych (i gimnazjum). W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Pierwsza część ćwiczenia polega na wielokrotnym czytaniu sylab z głoską [ć] w zmieniającej się kolejności…
Utrwalanie [ć] w wyrazach i w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych (i gimnazjum). W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wyrazów i wpisanie ich do diagramu…
Utrwalanie [ć] w nagłosie i w śródgłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Prosimy dziecko, aby zaczynając od początkowych sylab, prześledziło plątaninki, odczytując po kolei sylaby i wyrazy, a potem zdania z głoską [ć], które powstaną…
Utrwalanie [ć] w nagłosie, w śródgłosie i w wygłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Logopeda prosi, aby dziecko obejrzało obrazki i powiedziało, co one przedstawiają…
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.