Ortografia - pisownia ż w zakończeniach -aż, -eż w rzeczownikach rodzaju żeńskiego. Zadaniem ucznia jest uzupełnienie zdań wyrazami z ramki.
Ćwiczenie rozwijające kompetencje matematyczne i umożliwiające prowadzenie obserwacji umiejętności uczniów. Do pracy z uczniami klas 1–3 szkoły podstawowej. Nauczyciel dzieli grupę na 4-osobowe zespoły. Każdy zespół otrzymuje zestaw figur geometrycznych. Zadaniem uczniów jest ułożenie z otrzymanych figur podanego obrazka.
Zabawa jest odmianą znanej zabawy w głuchy telefon. Dzieci siedzą w kręgu. Nauczyciel szepcze dziecku ciągi liczb. Można wykorzystać podane ciągi lub stworzyć własne.
Uczniowie pracują w parach. Jedno z dzieci w parze jest rodzicem, a drugie dzieckiem. Zadaniem dziecka jest zapamiętanie i powtórzenie listy zakupów. Rodzic czyta dziecku listę zakupów. Zadaniem dziecka jest jej powtórzenie. Następnie dzieci zamieniają się rolami. W zależności od umiejętności dzieci na kartach pracy znajdują się listy obrazkowe, jak i bardziej skomplikowane, zawierające ilości danych produktów.
Każde dziecko otrzymuje drobne klocki. Zadaniem ucznia jest zbudowanie z nich przedmiotu jak najbardziej podobnego do tego, który znajduje się na obrazku.
Zadaniem dziecka jest znalezienie na rysunku brakujących elementów i dorysowanie ich.
Zadaniem dziecka jest znalezienie pięciu różnic występujących między rysunkami.
Karty dla dzieci przedszkolnych oraz w trudniejszej wersji dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Ćwiczenie motoryki małej. Zabawa sprawdza się na zajęciach integracji sensorycznej. W łatwiejszej wersji ćwiczenia dziecko po prostu wypełnia kształty liścia, winogrona i kwiatka plasteliną. W trudniejszej próbujemy zachęcić je do cieniowania plasteliną, tworzenia fantazyjnych kształtów, kropek, szlaczków itp.
Karty dla dzieci przedszkolnych oraz dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Ćwiczenie motoryki małej. Zabawa sprawdza się na zajęciach integracji sensorycznej. Dziecko wypełnia obrazki misia, królika i kota plasteliną.
Karta pracy starszych dzieci przedszkolnych oraz dla uczniów klas 1–2 szkoły podstawowej. Ćwiczenie funkcji wzrokowych, orientacji przestrzennej. Na obrazku brakuje fragmentów – zadaniem ucznia jest wskazanie brakujących elementów.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.