Ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze są placówkami, w których strukturze nie ma szkoły, w związku z tym pobyt w ośrodku jest umożliwieniem dziecku realizacji obowiązku szkolnego. Jak w takim razie traktować ucznia, który uczęszcza na zajęcia właśnie w takim ośrodku? Czy należy wpisać go do dziennika lekcyjnego klasy? Kto klasyfikuje ucznia i wystawia świadectwo promocyjne?
Przepisy nie precyzują, jaki wiek musi osiągnąć dziecko, aby możliwe było wydania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Jak powinna postąpić poradnia, gdy o wydanie takiego orzeczenia występuje rodzic dziecka, które nie osiągnęło jeszcze wieku przedszkolnego?
Większa liczba nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych, więcej etatów oraz wzrost liczby przedszkoli i przedszkolaków – tak wynika z danych z SIO zebranych na rok szkolny 2018/2019. Sprawdzamy szczegóły!
Nowelizacja ustawy o systemie informacji oświatowej wprowadza m.in. zmianę dotyczącą przekazywania danych za pośrednictwem aplikacji – przez przeglądarkę internetową. Ustawa zmienia także sposób gromadzenia danych dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Sprawdzamy, co jeszcze zmieni się w SIO!
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.