postawa roszczeniowa

  Czy wszystko nam się należy? Rozważania o roszczeniowości i jej konsekwencjach. Scenariusz zajęć dla uczniów w wieku 10-14 lat

Czy wszystko nam się należy? Rozważania o roszczeniowości i jej konsekwencjach. Scenariusz zajęć dla uczniów w wieku 10-14 lat

Dzieci i młodzież często przyjmują postawę, że „wszystko im się należy”, nie zdając sobie sprawy, jak to wpływa na ich relacje z rówieśnikami i nauczycielami. Takie zachowania mogą prowadzić do konfliktów, nieporozumień, a nawet poczucia osamotnienia. Aby pomóc uczniom zrozumieć konsekwencje takiej postawy oraz pokazać im lepsze alternatywy, warto przeprowadzić warsztat, który nie tylko zidentyfikuje i przeanalizuje roszczeniowe zachowania, ale także wskaże, jak wdzięczność, odpowiedzialność i empatia mogą pozytywnie wpłynąć na ich życie i relacje z innymi. Skorzystaj z przygotowanego scenariusza warsztatu, który pomoże uczniom spojrzeć na siebie i swoje zachowania z nowej perspektywy. Może to być krok milowy w kształtowaniu odpowiedzialnych i dojrzałych postaw.

Grupa docelowa uczniowie szkoły podstawowej (10-14 lat)
Cele zajęć:  
  • Uczniowie rozpoznają, czym jest postawa roszczeniowa i jakie mogą być jej konsekwencje
  • Uczniowie zrozumieją, jak roszczeniowość wpływa na relacje z innymi oraz na postrzeganie ich przez otoczenie
  • Uczniowie zapoznają się z pozytywnymi alternatywami dla postawy roszczeniowej, takimi jak wdzięczność, odpowiedzialność i empatia
  • Uczniowie nauczą się, jak unikać postawy roszczeniowej i rozwijać bardziej odpowiedzialne i współczujące podejście do życia
Potrzebne materiały:  
  • załącznik nr 1. Kim są roszczeniowi uczniowie? Materiał dla nauczyciela
  • załącznik nr 2. Roszczeniowe postawy uczniów (scenki do odegrania i analizy)
  • kartki i długopisy dla uczniów
  • tablica do zapisywania wniosków z dyskusji
Czas trwania 90 minut
Liczba uczestników oddział klasowy
Sprawdź inne serwisy