plan zajęć

AdobeStock_445113118

Dostosowanie planu zajęć do potrzeb ucznia z niepełnosprawnością

Przepisy prawa oświatowego nie zawierają odrębnych regulacji dotyczących sposobu organizacji uczniów z niepełnosprawnością. Niezależnie od tego, czy uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, plan zajęć należy dostosować do możliwości psychofizycznych ucznia. W pracy z uczniem z niepełnosprawnością należy brać pod uwagę to, że oprócz zajęć edukacyjnych, uczestniczy również w zajęciach z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zajęciach rewalidacyjnych. Organizację pracy i udzielanie dodatkowej pomocy należy zaplanować w taki sposób, aby uczeń był w stanie efektywnie w nich uczestniczyć. Co oznacza to w praktyce? Dowiedz się, jak powinno wyglądać dostosowanie planu zajęć do potrzeb ucznia z niepełnosprawnością.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy istnieją wytyczne dotyczące organizacji zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością?
  • Czy dyrektor szkoły musi dostosowywać plan zajęć do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością?
  • Jakie kryteria powinien spełniać plan zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla uczniów z niepełnosprawnością?
  • W jaki sposób plan zajęć może wpłynąć na efektywność wykorzystania czasu przez ucznia z niepełnosprawnością?
  • Co zrobić, gdy plan zajęć nie jest dostosowany do możliwości ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
Sprawdź inne serwisy