Niepełnosprawność intelektualna może wpływać na różne sfery życia uczniów, w tym na zdolność uczenia się, komunikację, radzenie sobie w społeczeństwie oraz samodzielność. Dlatego warto wdrożyć metody i strategie, które zapewnią im odpowiednie wsparcie.
Wszystkie dzieci, niezależnie od rodzaju niepełnosprawności, mają prawo do korzystania z wychowania przedszkolnego. To prawo może być również obowiązkiem, ponieważ dzieci sześcioletnie realizują obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego. W tym roku, w którym kończą sześć lat, poddawane są diagnozie gotowości szkolnej. Czy taką diagnozę należy przeprowadzić także dla dziecka z orzeczeniem, korzystającemu z organizacji kształcenia specjalnego? Co z dzieckiem, o którym wiadomo już, że w danym, roku nie dojdzie do podjęcia nauki szkolnej? Sprawdź, czy każde dziecko z orzeczeniem o potrzebie organizacji kształcenia specjalnego należy poddać diagnozie.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również:
Klasy terapeutyczne organizuje się dla uczniów wymagających dostosowania organizacji i procesu nauczania oraz długotrwałej pomocy specjalistycznej z uwagi na trudności w funkcjonowaniu w szkole lub oddziale wynikające z zaburzeń rozwojowych lub ze stanu zdrowia, posiadających opinię poradni, z której wynika potrzeba objęcia ucznia pomocą w tej formie. Czy do takiej klasy może uczęszczać także uczeń z niepełnosprawnością intelektualną? Poznaj opinię eksperta i dowiedz się, co na ten temat mówi prawo.
Szkoła musi realizować zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Do czego zobowiązane są placówki edukacyjne? Czy są przepisy regulujące wydatki na dzieci niepełnosprawne?
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.