Nauczyciele będą otrzymywali mLegitymacje wydawane zgodnie z nowym wzorem dokumentu publicznego. Nie zmieni się tryb składania wniosku oraz zakres uprawnień wynikających z posiadania legitymacji służbowej nauczyciela.
Zgodnie z art. 11a ustawy z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, dyrektor szkoły, na wniosek nauczyciela, wystawia nauczycielowi legitymację służbową. Ponieważ w przepisie jest mowa o dyrektorze szkoły, pojawia się pytanie czy legitymacja służbowa nauczyciela powinna być wydawana także nauczycielom zatrudnionym w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Sprawdź, czy dyrektor poradni jest zobowiązany do wydawania legitymacji.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Zgodnie z art. 11a ust. 1 dyrektor wystawia imienną legitymację służbową na wniosek nauczyciela. Przepis ten dotyczy wszystkich zatrudnionych na stanowisku nauczycielskim, niezależnie od wymiaru czasu pracy czy formy zatrudnienia. Oznacza to, że legitymację służbową należy wystawić także nauczycielowi zatrudnionemu na zastępstwo. Jaki okres ważności powinna mieć, jeżeli w umowie nie wskazano terminu zakończenia stosunku prac?
Legitymacja służbowa nauczyciela poświadcza zatrudnienie na stanowisku nauczyciela. Sprawdź czy należy wydać ją również specjalistom, którzy nie prowadzą z uczniami zajęć przewidzianych w ramowych planach nauczania.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.