W pracy nauczyciela nie chodzi już tylko o przekazywanie wiedzy. Każdego dnia stajemy przed wyzwaniem zrozumienia ucznia, jego emocji, mechanizmów obronnych, postaw i sposobu patrzenia na świat. Trudno znaleźć wspólny język, gdy każdy – nauczyciel, uczeń, rodzic – operuje z innego poziomu świadomości. Czy można się tego nauczyć? Czy istnieje narzędzie, które pomaga lepiej zrozumieć „co za tym stoi”? W tym artykule przyglądamy się temu, co często decyduje o jakości relacji w szkole, a pozostaje niewidoczne – różnym poziomom świadomości ego. To one sprawiają, że w tej samej sytuacji jedna osoba unika, druga dominuje, a trzecia szuka dialogu. Prezentujemy model MapaJa® oraz sposób pracy z tą koncepcją w kursach psychologicznych stworzonych przez Jolantę Toporowicz z myślą o tych, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje społeczne, relacyjne i wewnętrzne – również jako nauczyciele
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.