Od kilku tygodni w tysiącach szkół w całej Polsce uczą się dzieci, które wraz ze swoimi rodzinami uciekły z Ukrainy. Dwa lata temu z powodu pandemii szkoły musiały, w ciągu kilku tygodni przekształcić się w funkcjonujące całkowicie zdalnie instytucje edukacyjne. W tym roku mierzą się z przekształceniem na miejsca dwujęzycznego nauczania. Jak w obliczu kryzysu migracyjnego zadbać o dobro uczniów i nauczycieli? Jak poradzić sobie w nowej, wielokulturowej rzeczywistości?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Co zrobić gdy wychowawca nie ma już pomysłów na rozwiązanie problemu? Do kogo może zwrócić się o pomoc, z kim przedyskutować problem? Jak przygotować się do trudnej rozmowy. Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie Państwo w artykule, w którym zawarto także opis studium przypadku.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.