indywidualizm

Być sobą wśród innych – wyzwanie czy konieczność? Scenariusz zajęć dla uczniów VIII klasy szkoły podstawowej

Być sobą wśród innych – wyzwanie czy konieczność? Scenariusz zajęć dla uczniów VIII klasy szkoły podstawowej

Scenariusz zajęć „Być sobą wśród innych - wyzwanie czy konieczność?” skierowany do uczniów klasy VIII szkoły podstawowej, jest narzędziem do budowania samoświadomości i umiejętności asertywnego postępowania wśród młodzieży. Zajęcia koncentrują się na zrozumieniu znaczenia indywidualności, presji grupowej i konsekwencjach rezygnowania z własnego zdania. Przez aktywną dyskusję, prace indywidualne i grupowe, uczniowie mają szansę doświadczyć różnych sytuacji, w których mogą się znaleźć, a także nauczyć się, jak postępować zgodnie z własnymi wartościami. Takie warsztaty są niezwykle ważne w edukacji młodzieży, pomagając im kształtować własne ja, być świadomymi swoich decyzji i lepiej rozumieć siebie oraz innych. Warto przeprowadzić takie zajęcia w klasie, by wspierać uczniów w trudnym okresie dorastania i pomóc im stać się bardziej pewnymi siebie jednostkami.

Uczestnicy Uczniowie klasy VIII szkoły podstawowej
Cel główny zrozumienie znaczenia indywidualności oraz presji grupowej w życiu młodzieży i nabycie umiejętności radzenia sobie z nimi.
Cele szczegółowe:
  • zrozumienie wpływu presji grupowej na decyzje jednostki
  • nabycie umiejętności analizy sytuacji, w której mogą być postawieni przed dylematem dostosowania się do grupy vs. postępowania zgodnie z własnymi wartościami
  • zachęcenie uczniów do refleksji nad własnym życiem, postawami i zachowaniami w kontekście presji grupowej oraz własnej indywidualności
  • rozwinięcie umiejętności wyrażania własnych przemyśleń
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Case study
  • kartki, długopisy
  • flipchart/tablica
Czas trwania: 45 minut
Sprawdź inne serwisy