cierpliwość

  Warto być cierpliwym. Warsztat psychoedukacyjny dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Warto być cierpliwym. Warsztat psychoedukacyjny dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Umiejętność samokontroli jest kluczową kompetencją w wielu aspektach życia. Jedną z kompetencji składających się na tę umiejętność jest zdolność do odraczania reakcji. Mówi się o tej zdolności również w kategorii cechy – cierpliwości. Co oznacza w kontekście rozwoju dzieci? To zdolność do czekania na swoją kolei, planowania długofalowych działań (np. doskonalenia konkretnej umiejętności), radzenia sobie z frustracją, stresem i trudnymi sytuacjami. Dzieci, które potrafią odraczać swoje reakcje są mniej impulsywne, dzięki czemu ich relacje są bardziej satysfakcjonujące i trwałe. Zadaniem scenariusza jest wsparcie uczniów w rozumieniu znaczenia samokontroli w życiu społecznym i budowaniu tego zasobu.

Grupa docelowa uczniowie klas I–IV o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Materiał jest przygotowany z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz w spektrum autyzmu.
Cel ogólny rozwój samokontroli
Cele szczegółowe
  • wzrost cierpliwości – umiejętności odraczania reakcji i gratyfikacji
  • rozwój rozumienia funkcji samokontroli w życiu społecznym
  • rozwój umiejętności oczekiwania na swoją kolei
  • rozwój rozumienia użyteczności odraczania reakcji w sytuacjach społecznych
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Przydatna cecha
  • załącznik nr 2. Niecierpliwek Wiercipiętka
  • przybory do pisania i rysowania
  • kartki papieru
  • łyżka
  • 2 wiaderka
  • woda
Liczba uczestników zalecana jest grupa o maksymalnej liczebności 15 osób
Sprawdź inne serwisy