Pytanie: Jestem wychowawcą ucznia klasy 1 szkoły podstawowej, który nie opanował podstawowych wiadomości i umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w klasie drugiej. W związku z tym rozważam niepromowanie go do następnej klasy. Obecnie uczeń jest diagnozowany w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Co w sytuacji, gdy poradnia w wydanej opinii wskaże, że powtarzanie klasy będzie niekorzystne dla dalszego rozwoju dziecka i zaleci promowanie ucznia mimo braków edukacyjnych? Czy w takiej sytuacji ostateczną decyzję podejmuje rada pedagogiczna, czy też opinia poradni jest wiążąca?
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.