W przypadku szkół i przedszkoli dodatek za trudne warunki pracy przysługuje tylko niektórym nauczycielom. Nie każda praca z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego jest bowiem uznawana za pracę w warunkach trudnych. A jak jest w przypadku nauczycieli zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych? Czy powinni otrzymywać ten dodatek? Dowiedz się, kiedy prowadzenie przez nauczycieli specjalistów zajęć będzie uprawniało do wypłacenia dodatku z tytułu wykonywania pracy w warunkach trudnych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Kiedy nauczyciele zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych są uprawnieni do dodatku za trudne warunki pracy?
- Jakie specyficzne zadania muszą wykonywać nauczyciele w poradniach, aby kwalifikować się do dodatku za trudne warunki pracy?
- Czy istnieją różnice w kwalifikowaniu się do dodatku za trudne warunki pracy między nauczycielami szkół, a nauczycielami pracującymi w poradniach?
- Jakie są wymogi dotyczące prowadzenia ewidencji wykonywanych zadań przez nauczycieli w celu uzyskania dodatku?
- Jakie zadania i obowiązki nauczycieli są brane pod uwagę przy przyznawaniu dodatku za pracę w trudnych warunkach?
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Agnieszka Kosiarz
Specjalista z zakresu prawa oświatowego, wieloletnie doświadczenie na stanowisku specjalisty w Ministerstwie Edukacji Narodowej, inspektora w Wydziale Oświaty i Wychowania oraz nauczyciela, autor wielu publikacji z zakresu prawa oświatowego