Zdarza się, że ze względu na brak zgody organu prowadzącego na zatrudnienie tzw. nauczyciela wspomagającego, dyrektor poleca innym specjalistom wspieranie uczniów podczas zajęć. Należy pamiętać, że działanie takie jest zgodne z prawem i nauczyciel specjalista nie powinien odmawiać jego wykonania. Dotyczy to również sytuacji, gdy zgodnie z wolą dyrektora ma zapewnione ma zostać wsparcie psychologa podczas lekcji.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy każdy nauczyciel ma obowiązek udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom?
- Jakie są zadania psychologa szkolnego w zakresie obserwacji i wsparcia uczniów podczas lekcji?
- W jaki sposób psycholog szkolny wspiera nauczycieli i rodziców w rozpoznawaniu i rozwijaniu możliwości uczniów?
- Czym różni się rola psychologa od roli nauczyciela wspomagającego?
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń
Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.