• A-AA+
      Autoagresja u ucznia – przyczyny, sygnały ostrzegawcze, reagowanie
    Szkolenie pojawi się wkrótce

    Autoagresja u ucznia – przyczyny, sygnały ostrzegawcze, reagowanie

    O szkoleniu

    Marzec 2026 r.

    Zachowania autoagresywne uczniów należą do najtrudniejszych sytuacji, jakie mogą spotkać nauczyciela i szkołę. Wymagają wiedzy, wyczulenia na subtelne sygnały oraz gotowości do udzielenia bezpiecznego, profesjonalnego wsparcia. Skuteczność działań szkoły zależy zarówno od zrozumienia źródeł autoagresji, jak i od umiejętności podejmowania właściwych kroków na każdym etapie: zapobiegania, interwencji i postinterwencji. Podczas webinaru ekspertka wskaże, jak rozpoznawać pierwsze symptomów narastającego napięcia u ucznia, jak reagować w sytuacji zagrożenia autoagresją oraz jak organizować wsparcie po epizodzie kryzysowym. Szkolenie dostarczy praktycznych wskazówek i konkretnych narzędzi pomocnych w codziennej pracy pedagogicznej.

    Korzyści dla uczestnika:
    • Dowiesz się, jakie są najczęstsze przyczyny autoagresywnych zachowań uczniów i jak odróżniać je od innych form zachowań trudnych.
    • Poznasz wczesne sygnały ostrzegawcze, które mogą świadczyć o narastającym napięciu lub ryzyku autoagresji – także te subtelne, często pomijane.
    • Nauczysz się reagować w sposób bezpieczny i adekwatny, z poszanowaniem godności ucznia i zgodnie z zasadami interwencji kryzysowej w środowisku szkolnym.
    • Otrzymasz konkretne wskazówki, jak tworzyć środowisko, które minimalizuje ryzyko autoagresji, oraz jak planować działania profilaktyczne w klasie i w szkole.
    • Zdobędziesz wiedzę o działaniach postinterwencyjnych, które wspierają ucznia w powrocie do równowagi emocjonalnej i zmniejszają ryzyko nawrotów.
    • Poznasz przykłady narzędzi pracy, które można stosować podczas rozmowy z uczniem po kryzysie – w tym techniki regulacji emocji i sposoby wzmacniania poczucia bezpieczeństwa.
    • Nauczysz się współpracować z rodzicami i specjalistami w sytuacjach związanych z autoagresją, tak aby wsparcie ucznia było spójne i skuteczne.
    • Zrozumiesz rolę szkoły w dokumentowaniu zdarzeń, planowaniu wsparcia oraz tworzeniu indywidualnych procedur działania w powtarzających się kryzysach.

    Słowa kluczowe

    Słowa kluczowe:
    autoagresja

    Partnerzy

    Epedagogika Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem
    Sprawdź inne serwisy