Uczniów z uszkodzeniem słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera nie można zwolnić z nauki języka obcego w klasach I–III szkoły podstawowej, tj. na pierwszy etapie edukacyjnym. Dotyczy to szczególnie uczniów z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną. Dowiedz się, dlaczego.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy orzeczenie lub opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej umożliwi zwolnienie ucznia z nauki języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej?
- Kiedy można wnioskować o zwolnienie z drugiego języka?
- Jakie dokumenty są wymagane do zwolnienia z języka?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.