Z przepisów wynika, że uczeń z niepełnosprawnością intelektualną realizuje podstawę programową kształcenia ogólnego. Czy jednak można zadecydować, że lepsza będzie podstawa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym? Zdarza się, że zmiana podstawy programowej jest rozważana dla uczniów, którzy mają trudność z przekroczeniem niektórych progów umiejętności, np. umiejętności czytania.
Z artykułu dowiesz się m.in.
- Czy uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim może realizować podstawę dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym
- Co zrobić, jeżeli uczeń nie jest w stanie opanować materiału przewidzianego w podstawie programowej
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 72% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.