Środki na kształcenie specjalne tylko na bieżące potrzeby uczniów – brak możliwości finansowania zakupów „na zapas”

Joanna  Kułakowska

Autor: Joanna Kułakowska

Dodano: 15 kwietnia 2025
  Środki na kształcenie specjalne tylko na bieżące potrzeby uczniów – brak możliwości finansowania zakupów „na zapas”

Zasady wydatkowania środków przeznaczonych na realizację zadań w zakresie kształcenia specjalnego budzą wiele wątpliwości, zwłaszcza w kontekście zakupów sprzętu terapeutycznego czy organizacji szkoleń dla nauczycieli. Czy możliwe jest wyposażenie szkoły z wyprzedzeniem? Czy szkolenia dla kadry mogą być finansowane z dotacji, jeśli nie zostały bezpośrednio wskazane w IPET żadnego ucznia? W artykule przedstawiamy jednoznaczne stanowisko w tej sprawie, wskazując granice dopuszczalnych działań i wymogi dokumentacyjne.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy zakup sprzętu terapeutycznego do placówki może być sfinansowany z dotacji na kształcenie specjalne, jeżeli nie jest przypisany do konkretnego ucznia?
  • Czy specjalistyczne szkolenia dla nauczycieli muszą być powiązane z zapisami w IPET?
  • Czy prowadzenie osobnego rejestru zakupów wystarczy do rozliczenia wydatków z dotacji?
  • Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby wydatek był uznany za zgodny z art. 35 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych?

Pozostało jeszcze 63% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 15 kwietnia 2025

Autor: Joanna Kułakowska

Kontrolerka w sektorze finansów publicznych. Ekspertka z dziedziny finansowania niesamorządowych jednostek oświaty, posiadająca szczególną wiedzę merytoryczną i praktyczną w zakresie rozliczania i kontroli dotacji oświatowych. Bierze czynny udział w kontrolach placówek oświatowych w zakresie prawidłowości pobrania oraz wykorzystania udzielonych dotacji, a także przeprowadzam postępowania administracyjne o zwrot dotacji.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy