Uczeń przejawiający trudności wychowawcze ma prawo do korzystania z takich samych uprawnień, co uczniowie niewykazujący podobnych kłopotów. Mimo to, ze względu na agresywne zachowania zdarza się, że szkoła żąda, aby rodzice samodzielnie przyprowadzali i dobierali ucznia ze szkoły. Czy odmowa dowożenia do szkoły agresywnego ucznia jest zgodna z prawem?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy odmowa dowożenia do szkoły agresywnego ucznia jest zgodna z prawem?
- Które przepisy określają warunki uprawniające do korzystania z bezpłatnego transportu szkolnego?
- Czy przepisy ustawy oświatowej pozwalają na odmowę prawa do bezpłatnego transportu ze względu na zachowanie ucznia?
- Jakie są obowiązki dyrektora szkoły w zakresie zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu uczniów?
- W jaki sposób dyrektor szkoły powinien zapewnić bezpieczeństwo uczniom podczas transportu szkolnego i w szkole?
- Jak szkoła powinna postępować w przypadku ucznia przejawiającego trudności wychowawcze?
- Jakie konsekwencje niesie brak współpracy ze strony rodziców w kontekście pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń
Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.