Odmowa dowozu do szkoły agresywnego ucznia. Zachowanie ucznia a obowiązek zapewnienia transportu i opieki

  Odmowa dowozu do szkoły agresywnego ucznia. Zachowanie ucznia a obowiązek zapewnienia transportu i opieki

Uczeń przejawiający trudności wychowawcze ma prawo do korzystania z takich samych uprawnień, co uczniowie niewykazujący podobnych kłopotów. Mimo to, ze względu na agresywne zachowania zdarza się, że szkoła żąda, aby rodzice samodzielnie przyprowadzali i dobierali ucznia ze szkoły. Czy odmowa dowożenia do szkoły agresywnego ucznia jest zgodna z prawem?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy odmowa dowożenia do szkoły agresywnego ucznia jest zgodna z prawem?
  • Które przepisy określają warunki uprawniające do korzystania z bezpłatnego transportu szkolnego?
  • Czy przepisy ustawy oświatowej pozwalają na odmowę prawa do bezpłatnego transportu ze względu na zachowanie ucznia?
  • Jakie są obowiązki dyrektora szkoły w zakresie zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu uczniów?
  • W jaki sposób dyrektor szkoły powinien zapewnić bezpieczeństwo uczniom podczas transportu szkolnego i w szkole?
  • Jak szkoła powinna postępować w przypadku ucznia przejawiającego trudności wychowawcze?
  • Jakie konsekwencje niesie brak współpracy ze strony rodziców w kontekście pomocy psychologiczno-pedagogicznej?

Pozostało jeszcze 81% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 12 marca 2024

Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń

Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy