Asystent międzykulturowy odgrywa ważną rolę w procesie wspierania integracji uczniów cudzoziemskich, jednak nie zastępuje nauczyciela. W artykule wyjaśniamy, dlaczego asystent nie może samodzielnie prowadzić zajęć, jakie są granice jego kompetencji oraz jaka jest rola dyrektora szkoły w zapewnieniu zgodnej z prawem organizacji zajęć.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy asystent międzykulturowy może prowadzić zajęcia bez obecności nauczyciela?
- Jakie są zadania asystenta międzykulturowego?
- Kto ponosi odpowiedzialność za uczniów w czasie zajęć?
- Jakie obowiązki ma dyrektor szkoły względem organizacji zajęć?
- Na jakich przepisach prawa opiera się rozdział kompetencji nauczyciela i asystenta?
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 24 października 2025
Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń
Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.