W związku z sytuacją powodziową w Polsce, IBE udostępniło specjalny pakiet materiałów do wykorzystania przez wychowawców klas. Jest to kompendium wiedzy na temat radzenia sobie z kryzysowymi sytuacjami. Materiały dostosowano do wieku uczniów.
Materiały przygotowane przez zespół projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” Instytutu Badań Edukacyjnych będą pomocne także dla dorosłych. Nauczyciele wspierają uczniów w obliczu kryzysu powodziowego, tymczasem niektórzy z nich sami mierzą się ze skutkami powodzi. Aby skutecznie wspierać uczniów w tych bardzo trudnych okolicznościach, nauczyciele powinni w pierwszej kolejności zadbać o siebie.
IBE przygotowało materiały w taki sposób, by można je było wykorzystać w różnych warunkach. Niektórzy uczniowie zostali ewakuowani poza swoje miejsca zamieszkania i tam się tymczasową uczą. Scenariusze nadają się zarówno do pracy z grupami mieszanymi, w których są uczniowie bezpośrednio dotknięci powodzią, jak i ci, którzy znają sytuację jedynie z mediów. Uczniowie z terenów nieobjętych bezpośrednim zagrożeniem również mogą silnie odczuwać stres. Dzieci różnie reagują na kryzysy.