Public relations w szkole. Krótki przewodnik dla nauczycieli

Dodano: 28 grudnia 2023
  Public relations w szkole. Krótki przewodnik dla nauczycieli

Ośrodek Rozwoju Edukacji zaprasza do pobrania bezpłatnej publikacji Public relations w szkole. Krótki przewodnik dla nauczycieli. Wydawnictwo jest skierowane do nauczycieli, psychologów i pedagogów, kadr zarządzających placówkami edukacyjnymi oraz wszystkich osób zainteresowanych nowoczesnymi metodami komunikacji społecznej.

Public relations w szkole – o czym jest publikacja?

Publikacja „Public Relations w Szkole. Krótki Poradnik dla Nauczycieli" autorstwa Moniki Brenner-Zawieruchy to przewodnik pokazujący rolę public relations (PR) w edukacji. Opracowanie zawiera informacje na temat teorii komunikacji, terminologii, budowania wizerunku i tożsamości, relacji z mediami, zarządzania kryzysowego oraz roli dyrektorów szkół w PR.

Opracowanie zawiera wiele praktycznych porad, które mają ułatwić pracownikom oświaty poruszanie się we współczesnym public relations i korzystanie z jego narzędzi.

Spis treści publikacji Public relations w szkole. Krótki przewodnik dla nauczycieli

Publikacja składa się z trzech części. Pierwsza część stanowi omówienie teoretycznych podstaw komunikacji społecznej oraz public relations jako elementu komunikacji. Kolejne części przybliżają problematykę praktycznego kreowania wizerunku i tożsamości szkoły, zagadnienia media relations oraz te elementy public relations, które są niezbędne do tworzenia pozytywnego odbioru placówki oświatowej. Ostatnia część opracowania zawiera wyjaśnienie spektakularnej roli dyrektora w budowaniu wizerunku oraz human relations w szkole.

Wstęp
1. Public relations jako narzędzie komunikacji społecznej
1.1. Przegląd wybranych teorii komunikacji
1.2. Zagadnienia terminologiczne public relations
1.3. Elementy public relations: wizerunek i tożsamość organizacji, lobbing, reklama (wybrane elementy), media relations, zewnętrzne (publiczności) i wewnętrzne (human relations) PR, sponsoring, zarządzanie sytuacją kryzysową
2. Praktyka public relations
2.1. Identyfikacja otoczenia i publiczności szkoły
2.2. Budowanie wizerunku i tożsamości szkoły
2.3. Działania komunikacyjne i promocyjne
3. Rola dyrektora szkoły w budowaniu wizerunku
3.1. Lider w szkole – budowanie zespołu
3.2. Kultura organizacyjna
3.3. Budowanie tradycji – znaczenie absolwentów dla rozwoju szkoły
Zakończenie
Bibliografia
O autorce

Tematyka

Sprawdź inne serwisy