Od 1 września 2024 r. w szkołach będzie możliwe zatrudnienie asystenta międzykulturowego. Będzie to nowe stanowisko niepedagogiczne, którego szczegółowa charakterystyka nie wynika z przepisów. W związku z wątpliwościami, do MEN wpłynęła interpelacja poselska, w której zadano pytania dotyczące zadań, wymaganych kwalifikacji i źródeł finansowania zatrudnienia asystenta międzykulturowego. Odpowiedzi przedstawiamy na portalu ePedagogika.pl.
Minister Edukacji odpowiedziała na następujące pytania dotyczące nowego stanowiska asystenta międzykulturowego w szkołach,
- Jakie są planowane zakres oraz opis zawodu i kwalifikacje nowego zawodu – asystent międzykulturowy?
- Czym będą różniły się stanowiska asystenta międzykulturowego i asystenta dziecka cudzoziemca (wpisanego pod kodem 531201)?
- Czy asystent międzykulturowy będzie stanowiskiem obsługowym, czy w pionie pracowników pedagogicznych?
- Czy zostanie zwiększona subwencja na pokrycie zatrudnienia asystenta międzykulturowego?
Minister omówiła szczegółowo obowiązki asystentów, które obejmują wsparcie edukacyjne i kulturowe, a także pomoc w adaptacji do nowego środowiska szkolnego.
Aby uzyskać pełne informacje na temat obowiązków, wymagań oraz finansowania nowego stanowiska, zapraszamy do przeczytania artykułu na stronie ePedagogika.pl:
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.