Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mogą niektóre zajęcia edukacyjne realizować indywidualnie lub w małych grupach. Nie oznacza to jednak, że każdemu trzeba takie zajęcia przydzielać – wszystko zależy od zaleceń z poradni oraz wniosków z dokonanej oceny funkcjonowania ucznia. Sprawdź, kiedy uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego musi mieć przyznane zajęcia indywidualne.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy każdy uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wymaga zajęć indywidualnych?
- Jakie są kluczowe kryteria decydujące o przyznaniu zajęć indywidualnych uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
- W jaki sposób orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej wpływa na organizację zajęć edukacyjnych dla ucznia ze specjalnymi potrzebami?
- Jak rola zespołu nauczycieli i specjalistów wpływa na proces decyzyjny dotyczący indywidualnych zajęć edukacyjnych?
- Czy istnieją sytuacje, w których uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mogą nie otrzymać zajęć indywidualnych?
Pozostało jeszcze 71% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.