Nie każdy uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego musi mieć przyznane zajęcia indywidualne

Marta Wysocka

Autor: Marta Wysocka

Dodano: 19 stycznia 2024
  Nie każdy uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego musi mieć przyznane zajęcia indywidualne

Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mogą niektóre zajęcia edukacyjne realizować indywidualnie lub w małych grupach. Nie oznacza to jednak, że każdemu trzeba takie zajęcia przydzielać – wszystko zależy od zaleceń z poradni oraz wniosków z dokonanej oceny funkcjonowania ucznia. Sprawdź, kiedy uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego musi mieć przyznane zajęcia indywidualne.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy każdy uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wymaga zajęć indywidualnych?
  • Jakie są kluczowe kryteria decydujące o przyznaniu zajęć indywidualnych uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
  • W jaki sposób orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej wpływa na organizację zajęć edukacyjnych dla ucznia ze specjalnymi potrzebami?
  • Jak rola zespołu nauczycieli i specjalistów wpływa na proces decyzyjny dotyczący indywidualnych zajęć edukacyjnych?
  • Czy istnieją sytuacje, w których uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mogą nie otrzymać zajęć indywidualnych?

Pozostało jeszcze 71% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 19 stycznia 2024

Autor: Marta Wysocka

Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy