Nie wszyscy nauczyciele pracujący z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego muszą posiadać dodatkowe kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej. W przypadku szkół i oddziałów ogólnodostępnych kwalifikacji takich należy wymagać od tzw. nauczyciela wspomagającego i nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne oraz nauczycieli prowadzących niektóre zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Do tej grupy nie zaliczają się jednak zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze – może je prowadzić nauczyciel przedmiotu, niezależnie od tego czy ma również kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej. Sprawdź szczegóły.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy nauczyciel prowadzący zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla ucznia z orzeczeniem musi mieć kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej?
- Jakie kwalifikacje są wymagane od nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
- Kto może prowadzić zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim?
- Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów z orzeczeniem różnią się od tych organizowanych dla uczniów bez orzeczenia?
- Jakie przepisy regulują prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych w szkołach ogólnodostępnych?
Pozostało jeszcze 71% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.