Utrwalanie [r] i [s, z, c]. Rymowanka. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Tekst można wykorzystać do utrwalania [r] dla ucznia, który nie ma problemu z artykulacją [s, z, c, dz], lub do utrwalania [s, z, c] dla ucznia, który nie ma problemu z artykulacją [r]. W ćwiczeniu nie występują głoski [sz, ż, cz, dż].
Utrwalanie [s, z, c] w połączeniu z samogłoskami i w grupach spółgłoskowych. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ź] w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 (i gimnazjum). Wyrazy w zdaniach zawierają głoskę [ź], w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ź].
Różnicowanie głosek [ś] i [ź] w sylabach i w wyrazach. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Materiał przeznaczony jest do utrwalania prawidłowej artykulacji tych głosek oraz do różnicowania ich w przypadku terapii mowy bezdźwięcznej. W wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ź] w nagłosie i w śródgłosie. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ź] w śródgłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej.
Utrwalanie [ź] w nagłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Na zmianę z dzieckiem rysujemy zioła. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej.
Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji głosek [ś] i [ź]. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych i gimnazjum. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie zdań. Część z nich zawiera błędy logiczne. Uczeń wykreśla zdania z błędami (w pierwszej części ćwiczenia) i poprawia je przez zamianę niektórych wyrazów (w drugiej części ćwiczenia). W trzeciej części ćwiczenia uczeń buduje z podanych wyrazów dwa zdania – zdanie prawdziwe i zdanie fałszywe.
Utrwalanie [ź] w wyrazach. Karta dla uczniów klas 7–8 szkół podstawowych i gimnazjum. Wszystkie wyrazy użyte w krzyżówce oraz rozwiązanie zawierają głoskę [ź], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ź].
Utrwalanie [ź] w nagłosie i w śródgłosie. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W wyrazach użytych w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji głosek [ś] i [ź]. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych i gimnazjum. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wyrazów i wpisanie ich do diagramu. Następnie uczeń uzupełnia zdania wyrazami z diagramu i czyta uzupełnione zdania. Cały czas zwraca uwagę na poprawność artykulacyjną.
Utrwalanie [ź] w nagłosie i w śródgłosie – wierszyk i łączenie kropek. Karta pracy dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W tekście przeznaczonym dla dziecka nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ź] w nagłosie. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Dziecko odgaduje hasła i wpisuje poprawnie wymówione wyrazy do krzyżówki.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.