Coraz więcej mówi się o poznaniu własnego ciała i orientacji w przestrzeni jako elementach wspomagających rozwój dziecka. O związku ciała z samopoczuciem, z poczuciem dobrostanu. Jakość ruchu, oddechu i postawy to czynniki niezwykle istotne w regulacji emocji, poczuciu bezpieczeństwa, pewności siebie. Na szczęście powszechna wiedza na ten temat rośnie z roku na rok. Świadomość, że ciało i umysł rozwijają się łącznie, wpływając na siebie nawzajem, wiele zmieniła w podejściu do pracy z dziećmi oraz w rozumieniu, że ruch prowadzący do poznania własnego ciała i związku z drugim człowiekiem ma charakter terapeutyczny. Sprawdź, jaką rolę odegrała w tym Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Dostarczenie do szkoły orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oznacza konieczność realizacji zaleceń. Jednak czy zawsze? Jakie są obowiązki szkoły, jeżeli w orzeczeniu zawarto zalecenie udziału w rehabilitacji ruchowej? Dowiedz się, czy trzeba zatrudnić rehabilitanta i zorganizować rehabilitację.
Przeczytaj również:
Coraz częściej w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność ruchową pojawia się zalecenie zapewnienia udziału w zajęciach terapeutycznych zgodnie z zaleceniami specjalisty rehabilitacji ruchowej lub rehabilitanta. Sprawdź, jak należy zrealizować takie zalecenie, jeżeli w szkole nie zatrudnia się takiego specjalisty.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.