Klęska, porażka, dramat? Niekoniecznie. Odpowiedni mindset pozwoli wykorzystać niepowodzenia wychowawcze do samorozwoju i doskonalenia warsztatu pracy. Niepowodzeń oświadczamy wielokrotnie w codziennej pracy z uczniami lub ich rodzicami, a także we współpracy z innymi członkami rady pedagogicznej. Jeśli założymy, że są czymś naturalnym, a nawet potrzebnym, możemy wykorzystać je do samodoskonalenia.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Wykorzystaj scenariusz zajęć:
Czy niepowodzenie może być rozwijające?Każdy z nas doświadcza od czasu do czasu niepowodzeń, trudnych sytuacji, z którymi nie może sobie poradzić, albo porażek, na które nie ma wpływu. To, jak sobie radzimy z takimi sprawami, w dużej mierze zależy od naszych dotychczasowych doświadczeń, w tym szczególnie doświadczeń wyniesionych z domu rodzinnego i ze szkoły. Skorzystaj z propozycji ćwiczeń na zajęciach z uczniami klas III–IV szkół podstawowych.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.