Karty pracy dla uczniów klas IV-VI, w tym dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zadaniem ucznia jest wpisanie w puste dymki wypowiedzi osób, znajdujących się w konkretnych sytuacjach społecznych na przedstawionych obrazkach. Ćwiczenie wpisuje się w obszar zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne.
Najważniejszym obszarem pracy z uczniem z zespołem Aspergera jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i emocjonalno-społecznych. Jaka jest istota trudności w porozumiewaniu się takiego ucznia? Dlaczego trudno go zrozumieć, mimo że jego kompetencje językowe są rozwinięte? Poznaj charakterystykę tego zaburzenia i dowiedz się, jak rozwijać umiejętności komunikacyjne ucznia z zespołem Aspergera. Zyskaj pewność, że wspomagając ucznia, pracujesz nad tym, co leży u podstaw jego problemów społecznych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.