choroba afektywna dwubiegunowa

  Uczeń z chorobą afektywną dwubiegunową (CHAD). Jak udzielać wsparcia i reagować na zmiany w funkcjonowaniu?

Uczeń z chorobą afektywną dwubiegunową (CHAD). Jak udzielać wsparcia i reagować na zmiany w funkcjonowaniu?

Bywa nieznośny, cały czas mówi, nigdy się nie męczy, ma poczucie, że jest królem tego miejsca, a innym razem wpada w dół, staje się smutny, apatyczny. Trudno nadążyć za jego nastrojami. Podobny opis można usłyszeć w przypadku przeciętnego nastolatka. Labilność emocjonalna to cecha charakterystyczna dla okresu dorastania. Czasem nasilenie objawów znacznie wykracza poza normę dla dojrzewania i okazuje się, że zmienność samopoczucia to objaw CHAD – choroby afektywnej dwubiegunowej. Jak wesprzeć uczniów z rozpoznaniem CHAD?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest choroba afektywna dwubiegunowa i jakie są jej objawy?
  • Czy dzieci i młodzież mogą zmagać się z chorobą afektywną dwubiegunową (CHAD)?
  • Jak choroba afektywna dwubiegunowa wpływa na funkcjonowanie ucznia w szkole?
  • Jakie jest ryzyko odrzucenia uczniów z chorobą afektywną dwubiegunową przez rówieśników?
  • Jak w szkole można wspierać uczniów z objawami choroby afektywnej dwubiegunowej?
  • Co zrobić, gdy uczeń przejawia symptomy CHAD?
  • Na co zwracać uwagę w pracy z uczniami zmagającymi się z chorobą afektywną dwubiegunową?
  • Jakie działania są zalecane w leczeniu i wsparciu uczniów z CHAD?
Sprawdź inne serwisy